Anyaként az élet

Anyaként az élet

A győri kórházban hagyott kisfiú történetének margójára

2017. szeptember 29. - RM Klaudia

1-2 nappal ezelőtt hallottam, hogy egy fél éves kisfiút otthagytak a győri kórházban a szülei és lemondtak róla, mivel szívbeteg. Az első gondolatom az volt, hogy "Úristen! Hogy képes valaki ilyesmire?" Sokszor motoszkál a fejemben a történet, hiszen nekünk is egy fél éves kisfiúnk van. 

Utánaolvastam kicsit jobban a részleteknek, mert kíváncsi voltam.

A kisfiú, Zsombor még egy napot sem tölthetett otthon a szüleivel. Már túl van két műtéten és egy még biztosan vár rá. De azt a műtétet nem végezhetik el másfél éves kora előtt. Tehát 1 évet még legalább a kórházban kell töltenie.

Borzasztó lehet ezt megélni. És a részletek tudatában úgy döntöttem, hogy nem ítélkezem. Mert nem tudhatom és nagyon sokan nem tudhatjuk, hogy milyen lehetett ezt a fél évet végigcsinálni. Soha nem is akarom megtudni. Hálás vagyok azért, hogy az én gyermekem egészséges. 

Ennek ellenére úgy gondolom, hogy képtelen lennék valaha is lemondani a gyermekemről. Bármilyen problémával küzdenék érte a végsőkig.

De ez az ő döntésük volt. Biztos nem volt egyszerű erre az elhatározásra jutni. Az már az ő gondjuk, hogy ezzel a döntéssel, hogyan fognak tudni együtt élni.
Nagyon bízom benne, hogy a kisfiút pedig majd olyan szülők tudják örökbe fogadni, akik mindent megtesznek majd érte és ők nem fognak lemondani róla. És lehet, hogy ő így jár majd jobban.

Szóval ne ítélkezzünk! Hanem legyünk hálásak, hogy ha nem kellett még hasonló cipőben járnunk!
És szorítsunk azért, hogy Zsombor mihamarabb jobban lehessen!

A bejegyzés trackback címe:

https://rmk-anyakentazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr3712910875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fénycsepp 2017.09.30. 17:24:05

Ritka rendelenesseggel jöttem a világra, amiről meg a szülészorvos sem hallott (hetvenes évek, hurrá), harom hónapot adtak nekem, majd fél évet...egy év múlva a szüleim kivettek a kórházból, es ismerősei utánajárással rájöttek, mi a teendő. Kiderült, hogy a halálos ítélet hatalmas bullshit volt, de nem is az a lényeg, hanem a ket fantasztikus szülőm. Bízom benne, hogy hasonlóan fantasztikus potszulei lesznek a kisfiúnak is:)

Manka88 (törölt) 2017.09.30. 17:24:26

Erre szerintem nincs mentseg. Akarmi all is a hatterben.

2017.09.30. 18:04:16

Én viszont bátran ítélkezem, a részletek tudatában is: az a szülő, aki a beteg gyermekét eldobja magától, az nem ember számomra. Apaként bármelyik gyermekemért odaadnám az életemet, gondolkodás nélkül, bármikor.

Haveravera 2017.09.30. 18:08:49

Én sem ítélkezem a körülmények ismerete nélkül.
Mert ha pl. van otthon még két egészséges gyerek, meg egy beteg támogatandó családtag....., stb. Vagy pl. az anyja beteg (depressziós, stb.)
Vagy nagy szegénységben él a család. Mert ezt a kórházas életmódot bírni kell ám anyagilag is.
Így viszont "hírverés" van, összedobják a pénzt, több esélye van ennek a kisfiúnak.

teofilka 2017.09.30. 18:24:32

@Klesk: egy éves a kislányunk, 2-3 havonta megyunk sziv ultrahang vizsgalatra. Minden alkalommal gyomorgorccsel megyek...
Eszembe sem jut otthagyni, igaz, szerencsenkre nem kellett a kórházban éjszakázni.
Mint apa, en is az eletemet adnám a lanyom eleteert.
Ítélkezni azonban nem szeretnék, mert nem tudjuk mi a baj. El tudom kepzelni, hogy a szulok teljesen felorlodtek ertelmileg es lelkileg.
Mielobbi felepulest kivanunk mi is a kis Zsombornak!

Jega 2017.09.30. 19:27:06

Nem ítélkezem, mert fogalmam sincs az okról, ami ilyen tettre kényszerítette ezeket a szülőket. Remélem nyomós ok volt. Közben folyton az jár a fejemben, számomra mi lenne ez az ok, de nem találtam. Képtelen lennék lemondani a beteg gyermekemről. Azt gondolom, hogy a kis Zsombornak lesz örökbefogadója, és neki biztosan jobb szülei lesznek ők.

Jega 2017.09.30. 19:44:03

@Klesk: Így gondolom én is.

Csipyke 2017.09.30. 20:43:44

@Haveravera: ez mind nem mentség. Hogy tudnak nyugton aludni?

Fiona Schultz 2017.09.30. 22:07:16

A macskámról se mondanék le.

SarahConnor 2017.10.01. 09:26:52

Én sem látok semmi olyan indokot, ami engem ilyen lépésre sarkallhatna. Az az én gyerekem. Megszületett. Az én húsom és vérem. Tökmindegy, milyen helyzetben vagyok, segítség mindig van. Lehetek szegény, vagy lehet bármi problémám otthon. Bármit előbb választanék, mint hogy otthagyjam a gyerekem idegeneknek. Egy év a kórházban semmi ahhoz képest, hogy utána lesz egy gyermekem, aki teljes életet fog tudni élni a nehéz kezdéstől függetlenül is. Élete lesz, felnő, gyerekei lesznek. Erről mondott le az anyja meg az apja.

Nem kell őket sajnálni, az egész életüket megnyomorították ezzel a döntéssel. A saját döntésükkel.

Darth Revan 2017.10.01. 09:43:33

Honnan tudjuk, hogy nem ez a legjobb, ami tortenhetett azzal a csoppseggel?
Konnyu masok eletet latatlanben megitelni, de ha a szulok ugy iteltek meg, hogy nem tudjak a beteg kisgyereket felnevelni, akkor a legjobb dontest hoztak meg.

A kisbaba megkapja a legjobb ellatast, es remelhetoleg hamarosan orokbe fogadja egy szereto csalad.
süti beállítások módosítása